esen


  • Cetàcea
    • Que fem?
    • Equip humà
    • Voluntaris
    • Col·labora
  • Recerca
    • Projectes actuals
      • Projecte Foto-identificació
      • Projecte Amics del Mar
    • Projectes realitzats
      • Projecte Rorqual
    • Mapes d’Albiraments
      • Projecte Foto-ID
      • Amics del Mar
    • Foto-identificació
      • Catàleg cap d’olla gris
      • Catàleg dofí mular
    • Publicacions
    • Campanyes actuals
    • Espècies del Mediterrani
      • Cetacis
      • Tortugues
      • Aus marines
  • Activitats
    • Sortides a navegar
      • Informació d’interès
      • Preguntes freqüents
      • Bones pràctiques d’albirament
    • Xerrades
    • Material didàctic
    • Curs Cetacis a Catalunya
  • Media
    • Fotos
    • Canal Cetàcea
    • Sala de Premsa
      • Notícies
      • Cetàcea als Mitjans
    • Enllaços
      • Col·laboradors
      • Patrocinadors
      • Pàgines amigues
      • Pàgines d’interès
  • Contacte
  • Diari de bitàcola
  • Articles
PROTEGIM I CONSERVEM EL MEDI MARÍ
Header

11ª Sortida del Projecte Foto-identificació: Balenes i Dofins al Litoral Català 2019

Juny 5th, 2019 | Publicat per Administrador a Projecte Foto-identificació

01-06-2019
Ens reunim tota la tripulació per poder sortir a navegar a primera hora del matí, la previsió de l’estat de la mar és favorable i volem aprofitar bé el temps per allunyar-nos el màxim possible de la costa. Ens acompanyen a la sortida la Marta, l’Estefania, la Almudena, el Santi, la Anais, l’Alba, l’Anna i l’Eudald. De la tripulació de Cetacea anem l’Anna com a patrona, la Natàlia com a fotògrafa i la Montse com a encarregada del protocol.

Mentre realitzem el briefing de rigor anem sortint de port i iniciem la ruta establerta en funció del nostre estudi i de la previsió meteorològica. El cel està ben clar i la navegació és molt agradable, ja que està pràcticament pla.

La tripulació està des del minut un totalment entregada i mirant la mar sense parar, la motivació és la necessària perquè tots els ulls del vaixell estiguin pendents de qualsevol senyal que indiqui presència de cetacis.

I com era d’esperar, els dofins no es fan esperar massa i a les 10.30 apareix el primer dofí llistat. En el primer moment només es deixa veure un únic dofí, però un cop s’ha acostat al vaixell, al cap de pocs minuts comencen a arribar la resta de dofins del grup, quatre individus més que es mantenen allunyats del vaixell i entre els quals veiem alguns individus de menor grandària, possiblement juvenils.

Decidim deixar al grup, ja que la seva conducta segueix sent esquiva i, a partir d’aquest moment, es succeeixen diverses visites d’altres grups de dofins llistats, aquest cop amb una conducta molt més social amb l’embarcació. Apareixen en un primer moment saltant enèrgicament cap a nosaltres, amb la típica natació ràpida que sol presentar aquesta espècie, col·locant-se a la proa, mostrant comportaments lúdics entre ells i observant-nos a nosaltres. Després d’aquest primer grup ens van visitant diferents grups de dofins llistats, alguns d’ells amb diverses cries de poca edat per la seva reduïda grandària. En total vam realitzar 7 albiraments de grups de dofins llistats!!!

Però entre trobada i trobada el mar ens va regalar alguns albiraments més!! Entre ells una manta de gran envergadura (Mobula mobular), que vam poder gaudir gràcies a la vista prodigiosa de la Marta. La manta se’ns va col•locar també a proa deixant-nos a tots amb cara de al.lucinats, ja que era un autèntic espectacle veure-la volar a la superfície i també per la seva impressionant grandària, preciós d’observar!

I per si encara no estàvem satisfets, també Marta (àlies Légolas) ens va avisar que una tortuga (Caretta caretta) estava assolellant-se en superfície plàcidament. Vam tornar a port totalment satisfets i amb moltes milles recorregudes.

Va ser un dia de navegació fantàstic, amb una tripulació motivada i divertida i plena de sorpreses marines! Gràcies a la nostra tripulació per permetre’ns seguir endavant cada dia amb el nostre projecte.

Caretta caretta, Costa Garraf, dofí llistat, dofins llistats, foto-id, Foto-identificació, Garraf, manta, Mediteràni, mobula mobular, projecte foto-id, Projecte Foto-Identificació, stenella coeruleoalba, tortuga babaua

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.

  • Fest-te soci! | ¡Hazte socio! | Become a partner!

    Des d'ara, tú també ens pots ajudar a arribar més lluny en el nostre treball i la nostra lluita per la divulgació i la defensa dels cetàcis. Informa't de les condicions i avantatges de pertanyer a l'Associació Cetàcea.

  • CALENDARI

    No tenim programada cap activitat en els propers dies.

  • accedeix

  • Avís Legal
  • Contacte
  • Sala de Premsa
  • Enllaços
  • Patrocinadors
Copyright © 2021 Todos los derechos reservados.
Dissenyat per NattyWP | Modificat per C. Berger