esen


  • Cetàcea
    • Que fem?
    • Equip humà
    • Voluntaris
    • Col·labora
  • Recerca
    • Projectes actuals
      • Projecte Foto-identificació
      • Projecte Amics del Mar
    • Projectes realitzats
      • Projecte Rorqual
    • Mapes d’Albiraments
      • Projecte Foto-ID
      • Amics del Mar
    • Foto-identificació
      • Catàleg cap d’olla gris
      • Catàleg dofí mular
    • Publicacions
    • Campanyes actuals
    • Espècies del Mediterrani
      • Cetacis
      • Tortugues
      • Aus marines
  • Activitats
    • Sortides a navegar
      • Informació d’interès
      • Preguntes freqüents
      • Bones pràctiques d’albirament
    • Xerrades
    • Material didàctic
    • Curs Cetacis a Catalunya
  • Media
    • Fotos
    • Canal Cetàcea
    • Sala de Premsa
      • Notícies
      • Cetàcea als Mitjans
    • Enllaços
      • Col·laboradors
      • Patrocinadors
      • Pàgines amigues
      • Pàgines d’interès
  • Contacte
  • Diari de bitàcola
  • Articles
PROTEGIM I CONSERVEM EL MEDI MARÍ
Header

16/07/2018 – Inici del Projecte Amics del Mar

Des de l’Associació Cetàcea volem presentar el projecte Amics del Mar. Es tracta d’un projecte de ciència ciutadana, pioner a Catalunya, que té com a objectiu recollir tota aquella informació referent als albiraments oportunistes que es produeixen al llarg del litoral català, des d’embarcacions professionals o d’esbarjo.

Un dofí llistat albirat davant de la costa del Garraf durant una de les sortides del Projecte Foto-Identificació a l'any 2018. Foto: Associació Cetàcea

Un catxalot albirat davant de la costa del Garraf durant una de les sortides del Projecte Foto-Identificació a l'any 2018. Foto: Associació Cetàcea

Des de que al 2014 vàrem iniciar el Projecte Foto-Identificació hem pogut documentar albiraments de fins a 6 espècies de cetacis al litoral català central. Som conscients però que la presència d’aquestes i altres espècies es reparteix al llarg de tota la costa catalana i que hi ha molts albiraments que no queden documentats. Així doncs, el projecte Amics del Mar brinda la oportunitat a tots aquells usuaris del mar que així ho desitgin de poder enviar-nos la informació dels seus albiraments, mitjançant la que podrem, entre altres coses, desenvolupar un mapa d’albiraments de cetacis a la costa catalana.

A més a més, el projecte ve acompanyat d’informació sobre com actuar en cas de navegar en presència de cetacis, tal i com es recull al reial decret 1727/2007 i informació complementària sobre les espècies de cetacis que es poden albirar. A través d’un formulari web, els usuaris que així ho desitgin, ens podran fer arribar les dades dels seus albiraments, que seran incloses en una base de dades comú.

Tornar a notícies

  • Fest-te soci! | ¡Hazte socio! | Become a partner!

    Des d'ara, tú també ens pots ajudar a arribar més lluny en el nostre treball i la nostra lluita per la divulgació i la defensa dels cetàcis. Informa't de les condicions i avantatges de pertanyer a l'Associació Cetàcea.

  • CALENDARI

    No tenim programada cap activitat en els propers dies.

  • accedeix

  • Avís Legal
  • Contacte
  • Sala de Premsa
  • Enllaços
  • Patrocinadors
Copyright © 2021 Todos los derechos reservados.
Dissenyat per NattyWP | Modificat per C. Berger