15/03/2014
Arribem puntuals a les 9 a l’estand d’Azimut al port de Vilanova on ja ens hi espera l’Àngel, un dels integrants de la sortida d’avui. Mentre pugem a bord i anem preparant l’embarcació va arribant la resta del grup, format avui per un total de 8 persones, la Mireia, en Javier, en Marcel i la seva filla Emma, en Lluis, la Flora i la Judit, a més de l’Àngel. Per part de Cetàcea l’equip està format avui per la Mar, que realitza el projecte de final de grau amb nosaltres, la Vicki, geògrafa de l’Associació, l’Oscar, el nostre patró i jo mateix, l’Oriol, un dels biòlegs de l’associació.
Un cop a bord i després dels consells de seguretat i una petita explicació del Projecte Foto-Identificació: Balenes i dofins al litoral català, iniciem la sortida. El transsecte escollit avui és el número 4, que ens apropa una mica més cap a la zona de Sitges.
Posem rumb cap al primer punt del transsecte al que calculem arribar entre 1 hora i mitja i dues hores més tard. Pel camí, podem veure algun bot (Mola mola), i algun banc de tonyines saltant a la llunyania. Cap a un quart de dotze albirem el primer grup de dofins llistats (Stenella coeruleoalba). Es tracta de 5 individus, entre els que hi ha 4 adults com a mínim. El grup ens acompanya de forma intermitent durant una hora i mitja, temps que ens permet realitzar bastantes fotografies per al nostre estudi.
Decidim continuar amb el transsecte, tot posant rumb cap a la costa. Aproximadament una mitja hora més tard ens trobem amb una altra grup de dofins llistat nombrós, que ens acompanya per un lapse de temps més curt.
Passades les emocions del moment, veient que el dia ha avançat bastant i que les condicions del mar no són les millors per a la observació de cetacis, decidim posar rumb cap a port tot navegant a vela. Durant el trajecte encara tenim temps de trobar-nos una parella de dofins mulars (Tursiops truncatus), que es creuen de forma fugaç amb nosaltres.
Ja a port, fem repàs de la jornada, que ens ha deixat amb moltes emocions viscudes a bord del catamarà i moltes dades i fotografies a punt per a ser analitzades i treballades. Acomiadem a tot el grup que ens ha acompanyat avui, que marxen contents per un bon dia de navegació i observació de cetacis.