esen


  • Cetàcea
    • Que fem?
    • Equip humà
    • Voluntaris
    • Col·labora
  • Recerca
    • Projectes actuals
      • Projecte Foto-identificació
      • Projecte Amics del Mar
    • Projectes realitzats
      • Projecte Rorqual
    • Mapes d’Albiraments
      • Projecte Foto-ID
      • Amics del Mar
    • Foto-identificació
      • Catàleg cap d’olla gris
      • Catàleg dofí mular
    • Publicacions
    • Campanyes actuals
    • Espècies del Mediterrani
      • Cetacis
      • Tortugues
      • Aus marines
  • Activitats
    • Sortides a navegar
      • Informació d’interès
      • Preguntes freqüents
      • Bones pràctiques d’albirament
    • Xerrades
    • Material didàctic
    • Curs Cetacis a Catalunya
  • Media
    • Fotos
    • Canal Cetàcea
    • Sala de Premsa
      • Notícies
      • Cetàcea als Mitjans
    • Enllaços
      • Col·laboradors
      • Patrocinadors
      • Pàgines amigues
      • Pàgines d’interès
  • Contacte
  • Diari de bitàcola
  • Articles
PROTEGIM I CONSERVEM EL MEDI MARÍ
Header

8ª Sortida del Projecte Foto-identificació: Balenes i Dofins al Litoral Català 2020

Juliol 8th, 2020 | Publicat per Administrador a Projecte Foto-identificació

05/07/2020

Diumenge passat, com és habitual, quedem una mica abans de les vuit del matí per a realitzar una nova sortida del Projecte Foto-Identificació: Balenes i dofins en el litoral català. Aquesta vegada sortim a bord del Alcyon i ens acompanyen Rosa, Roser, Maria, Guillem, Assumpció, Gemma i Marta, Els membres de l’equip de Cetàcea que componen la tripulació al costat d’Anna, la patrona del vaixell, són Montse i Laura, encarregades de la recollida de dades i Oriol i Carlos com a fotògrafs.

Abans de salpar, repassem les mesures de seguretat a seguir en relació a la Covid-19, i una vegada sortim de port, com de costum, iniciem el brífing per a comentar més detalls sobre el projecte que l’associació realitza i explicar tot allò que podem observar durant les sortides.

Tot just sortir de port, una gavina corsa sobrevola l’embarcació en direcció sud mentre els tripulants van situant-se al llarg del vaixell amb la finalitat d’atalaiar els 360° de l’embarcació.

La jornada, durant el matí, transcorre tranquil·la. La mar està en calma i el vent bufa lleument, la qual cosa permet una afable navegació. Al lluny, observem un grup d’ocells de tempesta que sobrevolen nerviosos un cos inert que sura en la superfície. Decidim acostar-nos per a observar detingudament de què es tracta. En acostar-nos, els ocells s’allunyen uns metres de l’embarcació i podem observar un tros d’algun animal marí, que no podem identificar a simple vista, en estat de descomposició. Uns pocs minuts després observem de nou el grup d’ocells de tempesta, en major número aquesta vegada, i anotem que es tracta d’un grup d’almenys 50 individus. .

A mesura que avança el matí, comença a bufar el Garbí, un vent del sud-oest que en aquesta època de l’any és bastant habitual. Aquest vent facilita que les ones es crespin i provoca l’aparició dels coneguts com borreguets, que dificulten l’observació de cetacis. Donada la dificultat d’observació a causa de l’estat de la mar, i que durant el matí ja havíem pogut realitzar el transecte indicat per a aquesta sortida, decidim posar rumb a port. Durant la volta, podem observar una manta o ratlla que neda al voltant de la nostra embarcació a una certa profunditat.

Tornem a port sense haver pogut fer cap albirament de cetacis, però amb la sensació d’haver passat una jornada agradable compartint experiències i coneixements sobre aquests meravellosos animals.

cetàcis, foto-id, Foto-Identificación, Garraf, mediterrani, navegació, ocell de tempesta, paiño, Projecte Foto-Identificació, proyecto foto-id

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.

  • Fest-te soci! | ¡Hazte socio! | Become a partner!

    Des d'ara, tú també ens pots ajudar a arribar més lluny en el nostre treball i la nostra lluita per la divulgació i la defensa dels cetàcis. Informa't de les condicions i avantatges de pertanyer a l'Associació Cetàcea.

  • CALENDARI

    No tenim programada cap activitat en els propers dies.

  • accedeix

  • Avís Legal
  • Contacte
  • Sala de Premsa
  • Enllaços
  • Patrocinadors
Copyright © 2021 Todos los derechos reservados.
Dissenyat per NattyWP | Modificat per C. Berger